söndag 27 september 2009

Tetris får mig att tänka...

När jag sitter och spelar Tetris, dyker det upp en hel massa skumma tankar i huvudet på mig. Väldigt skumt, med tanke på att jag försöker fokusera på de små fallande blocken i olika färger som DEFINITIVT inte lägger sig där jag vill att dom ska landa. Exempel på saker som dyker upp i huvudet:
  • Undrar hur det var på PeBlanet?
  • Ylva slog nyligen ett all-time personal best på Tetris Facebook edition. Hennes TV-spelsälskande pojkvän Jesper borde väl vara stolt?
  • Elias slog nyligen Frontertetrisrekordet. Jag undrar hur mycket Usman stör sig på det.
  • Faaast, Jesper kan ju inte bara vara stolt över Ylva nu. Det skulle ju bli ett konstigt förhållande...
  • Jag lovade Kenneth att göra matte ikväll, men hur mycket har jag gjort? NADA!
  • Är jag hungrig?
  • Fy vad mycket reklam det är på Spotify ikväll då! Särskilt Alison Krauss. HATAR rösten numera.
  • Jesper kan ju vara lite extra stolt just nu kanske...?
  • Usch, imorron är en lång dag. Åker hemifrån vid halv åtta, kommer nog hem runt tio.
  • Muse är bra!
  • SHIT! Tänk om jag väcker värdarna?!
  • Är jag godissugen?
  • JAG MÅSTE DUSCHA!

Ja, elementärt problem vid Tetrisspelande kan ju vara att inte kunna fokusera. Menmen, jag får ta det som en indikator på att det är lite väl sent att sitta nu. Frågan är: Ska jag a en dusch nu? Och hur påverkar det morgondagen?


...kanke bara EN omgång Tetris till...

2 kommentarer:

  1. Du vet att Tetris kan lindra post-traumatisk stress?

    SvaraRadera
  2. Pebelanet var najs! :D
    Mycket mindre än vad vi väntat, men det var hemtrevligt liksom.
    Jag kom 3:a i Halo 3 turnering som var SKITKUL!

    /Tomtom (den andre)

    SvaraRadera